BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, March 10, 2008

The day when we made decisions

My brother, all his saying when passing by the bunting and banners headed to poll center for Seri Serdang constituent.

"Maafkan aku yer bang, maafkan aku yer bang, maafkan aku yer bang". That is what my SIL told me.

And my brother while he met all my fathers' friends dalam pondok panas BN.

"Ko tau Yem, adik ko pagi tadi duduk kat sana. Kalau arwah bapak ko ada mau dia seligi si Razi tuh. My brother just sighed" So he told me.

"Nah RM 30 duit minyak ko balik undi abg ko (Abg Sepupu)". My brother smiled, he got RM3o and still he pangkahed (verb ok) PAS. Hahahahahahahahah.

Komen aku kat N3 Deo pada pagi Sabtu itu

"Nawaitu masuk baris an tunggu pangkah PAS kerana Keadilan"

I knew for the fact my mum still elect her niece. Mak aku masuh berhutang budi dgn BN kononnya dan takut adik aku tak dapat kemudahan kewangan bila sambung belajar nanti. Anyway, belanja sekolah adik aku yg dua tahun tuh still mak aku bayar sendiri, cuma yg setahun diploma tu ajer pakai PTPTN. Tak apa la. Dia dengan kerisauan dia. Dan ramai yg setuju pun otai otai spt mak aku tetap bersama dacingnya. And I am still happy that all the sibling wanted some changes in our policies. There are reasons we swing our votes.

Some of my friends still thinking that I vote for BN. After returning home from Liverpool, they were hoping that I will join them and be part of the progressive youth movement and the fact is I never told them that I never signed to be a member for UMNO and since the Fee merely cheap, I knew the Youth Chairman, i.e the Ketua Pemuda signed and paid for me. Memang tak pernah aku masuk UMNO tapi aku member yg aktif dalam Pertubuhan Belia Kawasan aku dan pernah memenagi Anugerah Belia Jaya Negeri Selangor. I still like to help and serve the people, cuma wadah aku tak serasi dgn UMNO Baru nih.

I just wonder how I could be an AJK Pemuda UMNO as I never get into Mesyuarat Cawangan UMNO. Whenever they held the meeting, I took Arc to her mother in Cheras. I just dont want to get involve with UMNO. I ran away from UMNO. My act were finally justified after history were made in 1998. CONFIRMED ................... I cannot work with UMNO, Even if yg bertanding nih abang sepupu sendiri. Haaaaaaaaaaaaa, kerusi nih pun ada kisah gak macamana sepupu aku dapat, tapi biarkan sajalah kami yg tahu (adik beradik dan kenalan rapat arwah bapak aku semasa S46 dulu) hehehehehehehheeh.

Sorry la friends if I have different political inclination with you. Remember with N3 I have A Dream. At least the dream came true for Selangor. I want to see the changes in this 5 years.

Susah juga ekkk kalau arwah bapak pernak jadi ketua cawangan dan setiausaha bahagian. Semua org bertanggap anak anak akan ikut jejak bapak. Tapi kami tidak hehehehehehehe.

We are more objective when selecting the leaders. Kami ucapkan terima kasih kpd pembangunan yg dibawa, tapi dlm politik, byk perkara yg dilihat selain pembangunan. Aku nampak yg lain juga dan aku buat keputusan aku.

Tahniah kpd yg mengundi, tak kirala pangkah yg mana krn anda mmg ambil berat dengan negara kita.

0 comments: